The book In i föreställningarna, genom bakom bilden reflects my way of working with images. It contains 137 black and white photographies shot with a digital pinhole. The images are printed on waste paper with a laser jet printer.
The contextualisation of my work questions both the contextualisation as such but also discusses the context as part of the work itself. I also reflect on how different spatialities relate to my work, and how I strive to activate a specific locus beside linguistic structures. A gap between the performative act and the Symbolic.
I also address how my work doesn’t only relate to contexts as intellectual and concept-based spheres, but also relates in concrete (physically) to different rooms and their meanings. Acting and performing are highlighted as a method of great importance for my work. Finally, the possible leveling of meaning due to making things intelligible is discussed.
[I examensarbetet ingår utställningen "In i föreställningarna, genom bakom bilden":]
Fotografin bär på en teknisk möjlighet att låsa fast ett stycke tid som aldrig kommer tillbaka. Att frysa tiden. Att fästa den vid en yta i form av ett avtryck. Som ett brännmärke. En gravplats. En kyrkogård. Ett tecken för en så småningom försvunnen tidpunkt.
Material: abstrakta bilder hängande från taket.
Mitt examensarbete består dels av en textdel som är en kontextualisering av det gestaltande arbetet. Som jag valt att presentera i form av en bok med samma namn som utställningen. Nämligen In i föreställningarna, genom bakom bilden.